این در حالی است که طی انجام ایمپلنت به روش سنتی، دندانپزشک شکاف بزرگتری روی لثه شما ایجاد میکند تا به استخوان فک برسد. در این نوع جرمگیری دندانی، دندانپزشک با کمک ابزار اولتراسونیک یا دستی، تمام جرم دندانی و باکتری های زیر خط لثه و اطراف ریشه دندان را پاکسازی میکنند. در گام اول از لیزر به منظور جداسازی بافت اطراف دندان و لق شدن آن در استخوان استفاده می شود. این فناوری درهرصورت، برای چاپ قطعات دارای برآمدگی و فرورفتگی، به پایههای حمایتی نیاز دارد و بعد از اتمام چاپ نیز سطح آن باید پرداخت شود. فناوری استریولیتوگرافی پوششی شبیه به «استریولیتوگرافی» معمولی و «فرایند تابش نور» است، اما از روش متفاوت برای تولید قطعات استفاده میکند. دستگاه استریولیتوگرافی از یک سکوی ساخت تشکیل شدهاست، که قطعهٔ موردنظر بر روی آن ساخته میشود و در داخل یک مخزن حاوی رزین در راستای عمودی حرکت میکند. یکی از مزایای این روش نسبت به استریولیتوگرافی آن است که در فرایند تابش نور به یک مخزن حاوی رزین با عمق بسیار کم نیاز است. 5. به هیچ عنوان در هنگام قالب گیری، تری ها را دستکاری نکنید و از دهان خود خارج نکنید، چرا که با این عمل تمام فرایند خراب شده و باید به طور مجدد قالب گیری انجام شود.

اصلاح طرح لبخند

فردا روز عمل از دهانشویه استفاده شود. این امر نیاز به بررسی دقیق نمونه قبل از تولید دارد، که چاپگرهای سهبعدی کمک شایانی در این زمینه به تولیدکنندگان میکند. نیاز به ساپورتگذاری در این روش برخی محدودیتها را در قطعات تولیدی ایجاد میکند. با توجه به محدودیتهای موجود در بهکارگیری روشهای دیگر ساخت قطعات در فضا شیوهٔ استفاده از چاپ سهبعدی روشی منحصربهفرد در ساخت قطعات موردنیاز در فضا است. با استفاده از چاپگرهای سهبعدی، میتوان هر نوع قطعهای با هر ساختاری را چاپ کرد. در اغلب فرایندهای چاپ سهبعدی، مادهٔ اولیه عبارت است از پلاستیک نرم یا پودر فلز. به مرور، چاپگرهای سهبعدی، با توانایی ارائهٔ کالاهای اختصاصی مانند قابهای موبایل دلخواه، عروسک، مجسمه و شکلاتهای سهبعدی محبوبتر شدند. چاپگرهای سهبعدی MSLA با قیمت مناسبتر از فناوریهای پیچیدهای مانند DLP و SLA لیزری در بازار عرضه شدهاند. چاپگر استریولیتوگرافی پوششی با رزین فوتوپلیمر قطعاتی با دقت بسیار عالی میسازد و مانند فناوریهای DLP و SLA از رزینهای فوتوپلیمر استفاده میکند، اما مانند آنها مشکلات زوم و فکوس و تنطیمات کالیبرهکردن نوری و پروژکتور را ندارد.

روکش دندان ارزان

این فناوری مثل

استریولیتوگرافی با فوتوپلیمر کار میکند. در «فرایند تابش نور» از یک منبع نور معمولی استفاده میشود، بههمراه یک صفحهٔ LCD یا DMD که تمام سطح مخزن حاوی رزین فوتوپلیمر را در یک لحظه تحتتأثیر قرار میدهد و در واقع هر لایه را در یک لحظه میسازد و بههمیندلیل عموماً از فناوری استریولیتوگرافی سریعتر است. مزیت LCD، در مقایسه با SLA یا DLP در قیمت کمتر میباشد ولی عیب آن؛ دقت کمتر، ریزش بیشتر قطعه از میز کار در حین چاپ و نیز خرابی بیشتر قطعات دستگاه مثل سوختن صفحه LCD و مخزن رزین دستگاه نسبت به دو فناوری مشابه خود میباشد. در این فرایند هم تمام لایه ها روی مخزن رزین تابیده می شوند؛ اما به جای پروژکتور، از نور UV ناشی از LEDهایی استفاده می شود که از طریق یک LCD می تابند. تنها راه دائمی برای پر کردن جای خالی دندانها، ایمپلنت است و فواید زیادی برای بیمار دارد. معمولاً پودر در کارتریجها یا بسترهایی جای گرفته است که در مقادیر بسیار اندکی توزیع میشود و توسط نورد یا تیغهای بر روی بستری که آن بخش از مدل در حال ساختهشدن است تغذیه میشود.

ضخامت این لایهها، که بر هم مینشینند، به همان اندازهٔ ذرات پودر مادهٔ اولیه است و میتواند تا حد ۲۰ میکرومتر نازک باشد. بدین صورت که صفی از افشانکها پیوندهای را طبق الگویی که برنامهٔ رایانهای تعیین کرده است توزیع میکنند، سپس لایهٔ تازهای از پودر مادهٔ اولیه بر روی تمام نقاطی که در حال ساختهشدن است پخش میشود و به همین ترتیب فرایند مزبور تکرار میشود. چاپگرهای سهبعدی اولیه بیشتر به ساختن پیکرنماهایی نسبتاً زمخت از جنس پلاستیک، سرامیک و بعضاً گچ قادر بودند؛ اما با گذشت زمان، چاپگرهای پیشرفتهتری ساخته شد که به تولید حجمهایی از جنس فلز با دقت و دوام بیشتر هم توانا شدند. فناوری LCD، که کمتر از دو فناوری DLP و SLA رایج است، بیشتر شبیه DLP است. ایمپلنت اشترومن یکی از برندهای معروف ایمپلنت در سطح جهان بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است . کیفیت پرینت با چاپگر LCD به تراکم LCD بستگی دارد، هرچه پیکسل بیشتری داشته باشد، کیفیت چاپ هم بهتر خواهد بود. مهندسان میتوانند، با چاپ سهبعدی نمونهٔ قطعات با حجم کم، بررسیهای لازم را دقیقتر انجام دهند و از تولید و اشتباهات مکرر جلوگیری کنند. تولیدات صنعتی بر پایهٔ طراحی دقیق و حرفهای قطعات استوار است. اغلب کلینیکهای دندانپزشکی در دورههای مختلف و به مناسبتهای مختلفی ممکن است تعرفههای تخفیفی برای خدمات درمانی خود از جمله جرمگیری دندان در نظر بگیرند که افراد با استفاده از آنها بتوانند خدمات دندانپزشکی را با قیمت کمتری انجام دهند و از این مزایا بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *