البته ناگفته نماند بسیاری از ضررها می تواند با مشاوره های قبل از اقدام به جرمگیری دندان و استفاده از تجربه و تبحر کاهش یابد زیرا دندانپزشکان متبحر برای کاهش این آسیب ها از روش های مناسب تری برای جرمگیری استفاده می کنند. معمولا دندانپزشکان به بیمارانی که جرم دندان در آنها باعث ایجاد درد، تورم و بوی نامطبوع دهان شده و از بیماری های لثه رنج می برند، جرمگیری دندان را توصیه می کنند و به طور کلی فرآیند جرمگیری همانطور که در بالا گفتیم بسیار ساده است و در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد و در صورتی که مراجعه کننده نسبت به بهداشت دهان و دندان خود مسئول باشد و آن را رعایت نماید، جرمگیری بدون درد و کوتاهی خواهد داشت، این امر مستلزم آن است که بیمار همیشه از نخ دندان بعد از هر وعده غذایی استفاده کند و حداقل هر 24 ساعت یک بار مسواک بزند، ولی افرادی که به بهداشت دهان و دندان خود هیچ اهمیتی نمی دهند باید انتظار جرمگیری همراه با درد را داشته باشند چرا که میزان جرمی که روی دندان ها وجود دارد بسیار زیاد است و همین موضوع منجر به کمی درد و حساسیت می گردد که البته در سال های اخیر دندانپزشکان برای این موارد، از مواد بی حسی موضعی مانند ژل های بی حسی و یا آمپول های بی حسی استفاده می کنند.

دندان عقل نشانه چیست

همچنین تصور غلط دیگری در بین مردم وجود دارد که افراد فکر می کنند تنها با یک بار انجام دادن جرم گیری، دندان ها دیگر جرم نمی گیرند و یا رسوبی روی آن ها جمع نمی شود. آویزان از دو طرف – یک تیر ساده که هر دو انتها فراتر از تکیهگاه های آن در هر دو طرف است. در این مقاله قصد داریم به همراه دکتر فاطمه لبافی درباره مدت زمان جرمگیری و هزینه جرم گیری دندان و نیز مراقبت های بعد از جرم گیری دندان صحبت کنیم. در این مقاله قصد داریم در مورد بهبودی دندان عقل پس از جراحی و نکات مهم در مورد روند سریع تر بهبودی صحبت کنیم. نکته مهم: همیشه رنگ کامپوزیت دندان خود را یک پرده روشن تر سا سفیدتر از آنچه میخواهید انتخاب کنید تا بعد از گذشت چند هفته که مقداری مات شد به همان رنگ دلخواه خود برسید. ایمپلنت یا کاشت دندان یک روش درمانی گرانقیمت در دندانپزشکی است که برای

جایگزین کردن دندانهای از دست رفته کاربرد دارد. برخی از افراد روش درستی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن انجام نمی دهند، همین امر ممکن است باعث جرم گرفتن دندان ها شود.

ن ها داشته باشد.

برای التیام و آرام گرفتن لثه، باید از آب نمک استفاده کنید. مراقب تغذیه و مواد غذایی مورد استفاده خود باشید. البته بسیاری از مراجعانی که مشکل چندانی هم ندارند به دلیل ترس از درد جرمگیری دندان از پزشک خود درخواست می کنند که قبل از انجام جرمگیری، از بی حسی استفاده نماید. اما گاهی اوقات ممکن است به دندان پزشک دسترسی نداشته باشیم. مواد غذایی حاوی شکر و نشاسته می تواند به شدت برای دندان های شما مضر باشد. که کیفیت قطعه استفاده شده به شدت با مدت زمان عمر ایمپلنت رابطه مستقیم دارد. دندانپزشک دندان های شما را برای قالب گیری آماده می کند و سپس ونیر کامپوزیت را مستقیماً روی دندان شما قرار می دهند و سپس با استفاده از یک نور شدید و مخصوص، مواد کامپوزیتی را سفت و محکم می کند و در آخر با استفاده از پولیش دندان، سطح دندان هایتان را صاف و مرتب می کند تا ظاهری طبیعی و مشابه سایر دندان ها داشته باشد. مسواک زدن بعد از جرمگیری نیز کمی دردناک است که بسته به نوع جرمگیری و وضعیت جرم ها و پلاک ها بین یک تا سه روز به حالت عادی برمی گردد. اگر پاکت های های 4 میلی متر یا بیشتر داشته باشید، احتمالاً دندانپزشک شما برای از بین بردن پلاک زیر لثه و کمک به معالجه بیماری لثه، جرم-گیری دندان را توصیه می کند.

ن (ایمپلنت) از کارهای تخصصی این رشته میباشد.

زیرا خوردن آب باعث می شود که پلاک های روی دندان های شما کاهش یابد. هزینه ونیر کامپوزیت بدون تراش کمتر از لمینت سرامیکی است و این به علت عدم ارسال کار به لابراتوار است و در یک جلسه کار توسط دندانپزشک در مطب انجام داده می شود. روکش لمینت سرامیکی با استفاده از یک سرامیک با کیفیت در آزمایشگاه تخصصی دندانپزشکی ساخته میشود که این روکش کاملا با دندانهای شما مطابقت دارد. درمان بیماریهای لثه، جراحیهای ماینور و میکروسکوپی دهانی، اعمال زیبایی، مهندسی بافت، بازسازی و پیوند استخوان و بافت نرم دهان و کاشت دندان (ایمپلنت) از کارهای تخصصی این رشته میباشد. باید بگوییم زمانی که جرم گیری دندان ها انجام می شوند، سوراخ های بسیار ریزی که توسط جرم روی دندان ایجاد شده است، باز می ماند و مدتی طول می کشد تا توسط بافت دندان این حفره ها پر شوند. دوماه بعدازجراحی کامپوزیت انجام دادم الان دوهفته هست باز قسمتهای جلویی فک بالا احساس درد دارم موقع سرد وکرم شدن استفاده ازمسواک بین دندانی،میخواستم بدونم مشکل چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *