بیمار میتواند از تخصص دندانپزشک و تکنسینهایی که وظیفه تولید دندانهای جایگزین او را دارند، اطلاعات کسب کند . ارتودنسی میتواند یک لبخند بسیار زیبا و سالم را به فرد هدیه کند، و به درمان ناهنجاری های دندانی در افراد بپردازد. پس باید در نظر داشت که بررسی وضعیت هورمونهای بدن بر سلامت نگه داشتن و مراقبت از لثه ها و پیشگیری از بروز بیماری های دهان و دندان بسیار ضروری می باشد . در واقع این رسوبات موجب از بین رفتن قسمتی از استخوان نگه دارنده دندان می شوند. روشهای زیبایی دندانپزشکی با هم متفاوت هستند ؛ تفاوت کامپوزیت ونیر با لمینت دندان و بلیچینگ را بخوانید. پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی از زیباترین راههایی است که دندانپزشکی زیبایی برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی فرم دندانها ارائه کرده است. اگر روکش شما کامپوزیت ونیر باشد، میتواند رنگ بگیرد و تغییر رنگ دهد. مخصوصا اگر روکش از جنس پرسلن دارید، بیشتر این نکته را رعایت کنید. سعی کنید مواردی را که به حفظ روکش دندان کمک میکند، به خوبی رعایت کنید و از خوردن مواد غذایی سخت بپرهیزید.

3 اضافی جالب ابزار برای دندان کشیدن

انجام اسکنهای بیشتر باعث دست یابی به مدل دقیقتری میشوند. در بیشتر سیستمهای قالبگیری دیجیتال جهت نمایش تصویر از یک صفحه نمایش در کنار تجهیزات دندان پزشکی استفاده میشود. معمولاً مراکز تخصصی تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی برای ارائه خدمات خود از تجربیات تعمیرکاران حرفه ای بهره می گیرد. معمولاً قالب دیجیتال به کمک یک ابزار داخل دهانی گرفته میشود. هنگام نخ دندان کشیدن به روکش، سعی کنید آن را به سمت پایین کشیده و سپس از بین دندانها آزاد کنید، نه این که به سمت بالا بکشید. در حال حاضر تکنسین های دندانپزشکی و متخصصین ترمیمی و زیبایی در شهرها یا شهرستان های مختلف می توانند همزمان به داخل دهان بیمار نگاه کنند و با هم تصمیم بگیرند که بهترین گزینه برای ترمیم دندان چیست. دندان عقل جزو آخرین دندان هایی است که در

فک رشد می کند، به همین دلیل این دندان اغلب به شکل کج ، مایل، و یا چرخیده رشد کرده و همین امر موجب آزار افراد می شود. اگر بایت یا خط لثه از آخرین اسکن به طور قابل توجهی تغییر کرده باشد ، ممکن است نیاز به یک اسکن مجدد باشد. کلینیک دندانپزشکی سیمادنت، قصد دارد به صورت آنلاین، اقدام به ویزیت رایگان مراجعانی کنند که نیازمند درمانهای نهفتگی دندان عقل هستند ولی امکان مراجعه حضوری را ندارند.

با ایرفلو یا جریان هوا به کمک خواهد آمد.

ایمپلنت روشی هزینهبر است و البته که درصد موفقیت بسیار بالایی دارد. اولین دلیل برای حرکت دندان ها این است که دندان ها توسط میلیون ها الیاف بسیار ریز به نام پریودنشیم در حوزه هایی به شکل ریشه دندان ها در استخوان فک شناور می باشند. به جای استفاده از مواد قالب گیری گذشته، مواد بازتابنده (پودر مخصوص) را روی دندان اسپری می کنند. قالب گیری دیجیتال دندان با استفاده از فناوری پیشرفته کامپیوتری و با به کارگیری لیزر و ابزار اسکن نوری به منظور ایجاد نمونه کامپیوتری بافت نرم و سخت در دهان استفاده میشود. در این مواقع است که جرم گیری دندان با ایرفلو یا جریان هوا به کمک خواهد آمد. سپس تصاویر به دست آمده با هم ترکیب می شوند و به یک تصویر سه بعدی به صورت یک فایل طراحی CAD یا کامپیوتری تبدیل می شود که با استفاده از آن دندانپزشک می تواند تاج و روکش دندان را طراحی کند. در مبحث قیمت ایمپلنت دیجیتال یکی از مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال نسبت به روش های ایمپلنت سنتی این است که چون در ایمپلنتهای دیجیتال طرح های دقیق و صحیح از دهان فرد به دست می آید، میتوان از آنها در موارد پیچیده تری که در آن ایمپلنت غیر دیجیتال ریسک بالایی دارد استفاده کرد.

در قالبگیریهای سنتی دندان، دندانپزشک برای ایجاد اندازه و طرح مناسب تاج یا روکش وابستگی بیشتری به آزمایشگاه داشت. برای اطلاعات بیشتر در خصوص روشها، زمان و انتخاب بهترین ارتودنتیست، به مقالات سایت مراجعه نمایید. مثلا، اگر اسکن در زمان التهاب لثه گرفته شده باشد و در ویزیت بعدی، التهاب لثه از بین رفته باشد، تغییر قابل توجهی در جایگذاری تاج ایجاد میشود و نیاز به اسکن مجدد وجود خواهد داشت. مهمترین مزیت کامپوزیت ها به نسبت دیگر انواع روکش های دندان، این است که تنها سطح جلوی

دندان ها را پوشش میدهند، درنتیجه بیشتر دندان سالم می ماند و نیاز به تراش چندانی ندارد. برای کاستن این ناراحتی، بر روی دندان تراشیده و دستکاری شده، یک روکش موقتی قرار میگیرد. همان روز دندان آماده شده و در همان روز بر روی آن، یک روکش قرار میگیرد. ایمپلنتهای یک روزه در واقع همان ایمپلنت ساده و یا سنتی است که سرعت بیشتری در جوش خوردن پایه فک دارند و طول درمان آنها نیز بسیار کمتر از ایمپلنتهای ساده است. انجام اسکن مجدد قالب های دندانی بسیار آسان است. استفاده از این دهانشویه بعد از هر وعده غذایی بسیار تاثیر گذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *